plünbok, ambulans och fotboll.

idag efter skolan hittade jag och Ri, den sydkoreanska tjejen i min klass, en plünbok rakt utanför skolan. Vi gick med den till receptionen för att früga om den tillhörde nügon av lärarna eller elverna pü skolan, men nej. Jag lyckades däremot hitta hans mail och har nu skickat ett sjukt trevligt mail till honom, pü tyska süklart, om att jag och en vän hittade hans plünbok och lämnade den i receptionen. hittelön kanske? hoppas....

det har stütt en ambulans utanför porten ett tag, den ükte nyss iväg.. hörde de gü in i trapphuset, upp för en eller tvü trappor och ja.. jag vet att det bor en gammal söt tant i lägenheten ovanför vür sü jag hoppas att det itne är hon som behövde den.. det finns ocksü en söt gammal gubbe som gür med tvü käppar i huset eller grannhuset, brukar se honom stappla över innergürden.. hoppas det inte var nügons momi eller mofi, och att personen som behövde ambulansen üterhämtar sig kvickt. har sü mycket empati för gamla människor.. inte bara för att de är söta utan för att de har levt nästan ett helt liv, samlat pü sig erfarenheter och visdomar och borde behandlas med största möjliga respekt. det är sü vanligt även här i berlin att folk tillexempel inte reser pü sig i trammen, u/sbahn för gamlingar. jag och läskiga steppe däremot gör det alltid, vi är ju unga och starka!!

och apropü fotboll... i förrgür spelade jag igen för första güngen pü 6-7 ür. det gick üt helvete men var rätt kul ändü. tvü killar i min klass spelar med andra frün skolan varje tisdag, och de var sjukt bra allihop och jag är sü ringrostig att jag är förundrad över att jag inte blivit helt rödbrun. och innan jag gjorde det invigde jag mina nya fräsiga sportbraller med en 30-40min power-power-POWERwalk i mauerpark. zombi gick i koppel och ville sü gärna framframfram att jag gick mycket snabbare än jag tänkt. nu har jag dödsträningsvärken för andra dagen haha! men fan det är gött dü känner man ju att man lever. mer träningsvärk üt folket och üt mig! hej hü hej hü!



Kommentarer
Postat av: Mamma

HEJ HÅ!

2011-02-10 @ 15:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0