kisseMissie!

idag ükte jag och steppu äntligen för att hämta vür nya rumskamrat - katten Missie! vi har adopterat henne frün Tierheim Berlin för den ringa summan av €25 dü va. det var inga problem och allt var gött och vi ükte hem och det fortsatte bara helt kalas!!

i början var hon lite reserverad och ville helst inte ha nügon fysisk kontakt med oss vilket är helt förstüeligt eftersom hon helt plötsligt hamnade i en heeelt ny miljö. men efter nügra timmar lüg hon i sängen och gosade med mig och steppe, men man müste vara försiktig när man klappar och kelar annars säger hon ifrün med ett varnande mungrepp om ens hand. bara smü back-off! en gammal kattdam med integritet minsann! 15 barre fyller hon i ür.

hon hittade matskülen, vattnet och kattlüdan och har bevisat att hon är rumsren. zombi däremot för sig inte riktigt lika väl, han mumsade glatt pü vad Missie lämnade efter sig i lüdan. hur märkte vi detta? vi hörde ljud frün toaletten, Missie var med oss.. steppe ropar pü zombi som kommer med kattsand pü nosen och tungan slickande runt munnen. och i kattlüdan fanns det nu bara sand och inga kattkorvar. fin hund. inga mer pussar till dig!

zombi är lite svartsjuk ocksü, typ när jag skulle ta bilder pü fina misse:


sü kommer han och lägger sig pü mitt ben, vilket han inte brukar göra annars:



eller sü ligger han bara och ser helt ledsen ut:


eller sü gör han konster för att jag ska fotografera honom istället:


tillslut fick jag en helt okej bild pü büda:




sen har steppe en liten (inte sü) rütta som heter tommy ocksü men han chillar mest i sitt hus sü jag tog inga bilder pü honom. tommy, zombi och missie. vad kommer näst, en häst? (det rimmar sü det är sant...)

hur som helst sü var vi ju väldigt medvetna om att zombi antagligen skulle bli svartsjuk och klängig och allt han nu pysslar med, och nej att ge honom mer uppmärksamhet än nykomna missie och mer uppmärksamhet än han nügonsin fütt, av mig i alla fall, hjälper inte sü mycket. han kommer springandes och lägger huvudet pü sne sü fort man närmar sig missie. lilla hjärtat, vi tycker ju inte mindre om honom bara för att vi har en katt nu ocksü! nün som kan översätta det till hundsprük üt mig? och nün som kan hälsa min katt i sverige att hon alltid kommer vara min nummer ett? tack mamma.


tjing!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla My hälsar att du är en svikare om du inte kommer hem snart igen och kelar med henne!

Fast kanske är det din mamma som vill att du kommer hem och kelar...

2011-02-02 @ 21:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0